Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

En person med 2 olika bolag

Har en kund som har två bolag som ska redovisa kvitton i DF, han har två olika epostadresser, hur ändrar jag epostadress och lägger upp en ny?

Kommentarer

  • Hej!

    För att ändra den befintliga e-postadressen kan kunden gå in i appen under Mer och Inställningar, ändra till den kunden önskar använda, adressen kommer då ändras även i adminverktyget.
    Om du önskar bjuda in en andra adress gör du som vanligt, går in under Mötesplatsen och fyller i uppgifterna för att sedan skicka en inbjudan.
    Mattias
  • Han har lagt in sin nya epost i appen men det syns inte hos mig.
    Kan inte lägga upp honom i hans andra bolag för det personnumret är redan använt? Hur gör jag?
  • Hej!

    Ändringen kommer inte synas i adminverktyget men sker i "bakgrunden" efter att man bytt i appen.
    Man kommer bara kunna koppla sitt personnummer (BankID) till ett av företagen, på det andra företaget kommer man få använda lösenord vid inloggning.
    Mattias
  • Kunden kommer bara in i ett av sina bolag, vad kan vara problemet?
  • Hej Agneta!

    Jag besvarade frågan i ditt andra inlägg, här:
    https://forum.digitalaforetaget.se/org/digitala-foretaget/d/flera-bolag-ett-inlogg/

    Mvh,

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.