Skicka inbjudningar till kunder
För att skapa en koppling och på så sätt lägga till en kund i företagslistan i adminverktyget väljer du Mötesplatsen i vänstermenyn.
Fyll i de uppgifter som efterfrågas. Har kunden appen sen tidigare så autofylls informationen efter att du angett epostadressen. I kolumnen för Appversion har du fyra olika versioner att välja bland:
- Fullversion (hela appen)
- Ekonomiöversikt (samma app som fullversion, men kunden kommer bara åt delen Översikt och Meddelanden)
- Demoversion (om du vill ge kunden 30 dagar att prova appen innan ni kör skarpt)
- Byråkonto (för internt bruk på byrån)
Om din kund, med den epostadress du anger, redan har skapat ett konto i appen sker en direkt koppling och kunden läggs upp i din företagslista.
Om e-postadressen inte finns kopplad till ett konto så kommer detta att skapas i samband med att du skickar inbjudan. Kunden läggs upp i din företagslista, och behöver bara logga in i appen med hjälp utan e-postadressen du angett, samt lösenordet som skickas till han via mail i samband med inbjudan.
Så här ser vyn för inbjudan ut:
Ligger inte kunden under kundlistan så är det bara att skicka en ny inbjudan för då har ni inte blivit ihopkopplade.
Återkom om du har några mer funderingar.
Med vänliga hälsningar
Det enklaste är om din kund i appen väljer "Glömt lösenord" - Ett mail med en länk för lösenordsåterställning skickas då till din kund.
Återkom om det inte löser sig!
Markus
Det låter märkligt, jag kan inte heller se att det gått i väg någon inbjudan. Vad händer då du skickar den? Får du något felmeddelande eller händer helt enkelt ingenting?
Mvh,
Markus
Återkom om du upplever vidare problem.
Mvh,