Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Skicka inbjudningar till kunder

För att skapa en koppling och på så sätt lägga till en kund i företagslistan i adminverktyget väljer du Mötesplatsen i vänstermenyn.

  1. Fyll i de uppgifter som efterfrågas. Har kunden appen sen tidigare så autofylls informationen efter att du angett epostadressen. I kolumnen för Appversion har du fyra olika versioner att välja bland:

    - Fullversion (hela appen)
    - Ekonomiöversikt (samma app som fullversion, men kunden kommer bara åt delen Översikt och Meddelanden)
    - Demoversion (om du vill ge kunden 30 dagar att prova appen innan ni kör skarpt)
    - Byråkonto (för internt bruk på byrån)

Om din kund, med den epostadress du anger, redan har skapat ett konto i appen sker en direkt koppling och kunden läggs upp i din företagslista. 

Om e-postadressen inte finns kopplad till ett konto så kommer detta att skapas i samband med att du skickar inbjudan. Kunden läggs upp i din företagslista, och behöver bara logga in i appen med hjälp utan e-postadressen du angett, samt lösenordet som skickas till han via mail i samband med inbjudan.

Digitala Företaget Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Digitala Företaget
  • Min vy för skickade inbjudningar är tom trots att jag skickat några. Nu är det en kund som vill att jag skickar länken igen. Hur gör jag då?
    Ann Lindqvist
  • Hej,

    Ligger inte kunden under kundlistan så är det bara att skicka en ny inbjudan för då har ni inte blivit ihopkopplade.
    Återkom om du har några mer funderingar. 

    Med vänliga hälsningar
    Maja Support
  • Jag har skickat inbjudan till en kund så den ligger i kundlistan men kunden kan inte hitta mailet så kunden har inget lösenord att logga in i appen med. Hur löser vi det? Vi provade att skapa ett konto i appen med kundens e-post adress men då säger appen ifrån att det redan finns ett konto på e-postadressn
    Jenny Söderlund
  • Hej Jenny!
    Det enklaste är om din kund i appen väljer "Glömt lösenord" - Ett mail med en länk för lösenordsåterställning skickas då till din kund.

    Återkom om det inte löser sig!

    Markus
    Markus Support
  • Hej - skickar min första inbjudan, men det verkar inte fungera. Jag har testat att skicka 3 ggr till samma företag men inget händer. Varken hos mottagaren eller i mitt adminverktyg. Hjälp!!
    Carina Veenhuis
  • Hej Carina!

    Det låter märkligt, jag kan inte heller se att det gått i väg någon inbjudan. Vad händer då du skickar den? Får du något felmeddelande eller händer helt enkelt ingenting?

    Mvh,
    Markus
    Markus Support
  • Hej Markus - det hände absolut ingenting, testade från datorn hemma igår och nu testar jag från arbetsdatorn och då ser jag att det blir en inbjudan. Men däremot kommer ett popup-fönster som säger att det blir fulldebitering vilket jag accepterar men det går ej att stänga ner fönstret..
    Carina Veen Huis
  • Jag hörde att det löste sig över telefon.

    Återkom om du upplever vidare problem.

    Mvh,
    Markus Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy