Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Knappen Digitala Företaget i BL Administration!

Hej!
Du vet väl om att du kan återrapportera direkt från BLA till kundens app utan att exportera SIE?
Linda Support Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • I BL Administration finns en knapp med Digitala Företaget-loggan som kan hjälpa dig som redovisningsbyrå att enkelt bjuda in din kund till appversionen Ekonomiöversikt och återrapportera direkt från BL Administration.

    df-knappen


    Om din kund inte har Digitala Företaget-appen sen tidigare kommer en inbjudan att skickas till den e-postadress som finns på kunden i företagsuppgifterna i BLA. Samtidigt skapas en API-koppling mellan molndatabasen och kundens app. Om kunden redan har Digitala Företaget-appen skickas ingen inbjudan, istället skapas en API- koppling mellan molndatabasen och kundens app som behövs för att kunna återrapportera från BL Administration direkt till appen.

    Nästa gång du klickar på knappen får du välja vilket intervall du vill återrapportera för. Svårare än så är det inte! smile

    Här kan du läsa mer om hur det går till.

    Linda Support
  • Jag måste vänta tills min kund får den här API koppling?  De jag försöker skicka till har redan DF.  Jag trycker och trycker och inget händer annat än att komma till en informations sida.
    Marsha Thalin
  • Hej Marsha,
    På informationssidan ska du välja alternativet "Kom igång direkt". Har du inte det alternativet beror det på att någon inställning inte är gjord, det står i informationen vad som saknas isåfall!




    William Support
  • Det fungerade för mig själv men när jag går in på en annan kund så kommer jag inte till den informationssida som du skickade en skärmdump på.
    Marsha Thalin
  • Hej igen,

    Då borde du få upp någon information om varför det inte går att komma igång. Till exempel kan det stå att företaget inte är upplagt i en molndatabas och måste isåfall flyttas dit först.

    Skulle du fortfarande inte få till det så är du välkommen att ringa till oss imorgon när vi öppnar vid 09:30 så kikar vi närmare och hjälper dig igång! Du når oss på 0650-541405.

    Mvh,
    William Support
  • Under digitala företaget knappen så står det att information saknas under systeminställningar användare men jag ser inte att jag lägga till något där. Lösenorden har krånglat genom alla installationer så jag vet in om det är där det blir fel.
    Hur skickar jag inbjudan från mötesplatsen? Jag ska använda BL både för bolagets administration och för min egen fakturering och kvittohantering. Dvs ingen koppling mot byrå.
    Är det bekymmer att det är samma epostadress till huvudbolaget och digitala företaget?
    AW
  • Hej,

    Du ska under Arkiv - Systemunderhåll - Användare välja din användare och klicka på "Redigera", lägg där in dina inloggningsuppgifter (anv. namn + lösen) till DF:s adminverktyg under "BL Konto".

    Vad gäller inbjudan från Mötesplatsen så fyller du i uppgifterna och klickar på "Skicka inbjudan". Det ska inte vara några bekymmer att bjuda in till samma e-postadress som adminverktyget är skapat på. 

    Mvh,
    Maja Support
  •  
    Ett fel uppstod - var god försök igen eller kontakta support.


    Detta får jag, kopplingen till Digitala företaget är aktiv. När jag kollar under BL Integration och digitala företaget för det aktuella företaget så står det "Avsluta samarbetet med integratören". Vad är fel?
    Daniel Öhman
  • Hej Daniel!

    Känslan är att det är någon uppgift som "diffar" mellan företaget i BLA och i Digitala Företaget. Börja med att kontrollera att följande uppgifter är desamma i både BLA och DF.

    Epostadress och orgnummer (Arkiv - Företagsuppgifter - Generella i BLA, Mer - Inställningar - Kontouppgifter i appen).

    Säkertställ även att dina uppgifter för BL-konto är korrekta i BLA. Du gör detta via Arkiv - Systemunderhåll - Användare - redigera användaren.

    Testa därefter att stänga integrationen via Arkiv - BL Integration - Avsluta samarbete med integratören. Tryck därefter på Digitala Företaget-knappen igen.

    Om inte det hjälper så behöver du slå oss en signal på 0650-541405 så får vi titta på problemet via en fjärrstyrning!

    Mvh, 


    Markus Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.