Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Knappen Digitala Företaget i BL Administration!

Hej!
Du vet väl om att du kan återrapportera direkt från BLA till kundens app utan att exportera SIE?
Linda Support Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • I BL Administration finns en knapp med Digitala Företaget-loggan som kan hjälpa dig som redovisningsbyrå att enkelt bjuda in din kund till appversionen Ekonomiöversikt och återrapportera direkt från BL Administration.

    df-knappen


    Om din kund inte har Digitala Företaget-appen sen tidigare kommer en inbjudan att skickas till den e-postadress som finns på kunden i företagsuppgifterna i BLA. Samtidigt skapas en API-koppling mellan molndatabasen och kundens app. Om kunden redan har Digitala Företaget-appen skickas ingen inbjudan, istället skapas en API- koppling mellan molndatabasen och kundens app som behövs för att kunna återrapportera från BL Administration direkt till appen.

    Nästa gång du klickar på knappen får du välja vilket intervall du vill återrapportera för. Svårare än så är det inte! 😀

    Här kan du läsa mer om hur det går till.

    Linda Support
  • Jag måste vänta tills min kund får den här API koppling?  De jag försöker skicka till har redan DF.  Jag trycker och trycker och inget händer annat än att komma till en informations sida.
    Marsha Thalin
  • Hej Marsha,
    På informationssidan ska du välja alternativet "Kom igång direkt". Har du inte det alternativet beror det på att någon inställning inte är gjord, det står i informationen vad som saknas isåfall!




    William Support
  • Det fungerade för mig själv men när jag går in på en annan kund så kommer jag inte till den informationssida som du skickade en skärmdump på.
    Marsha Thalin
  • Hej igen,

    Då borde du få upp någon information om varför det inte går att komma igång. Till exempel kan det stå att företaget inte är upplagt i en molndatabas och måste isåfall flyttas dit först.

    Skulle du fortfarande inte få till det så är du välkommen att ringa till oss imorgon när vi öppnar vid 09:30 så kikar vi närmare och hjälper dig igång! Du når oss på 0650-541405.

    Mvh,
    William Support
  • Under digitala företaget knappen så står det att information saknas under systeminställningar användare men jag ser inte att jag lägga till något där. Lösenorden har krånglat genom alla installationer så jag vet in om det är där det blir fel.
    Hur skickar jag inbjudan från mötesplatsen? Jag ska använda BL både för bolagets administration och för min egen fakturering och kvittohantering. Dvs ingen koppling mot byrå.
    Är det bekymmer att det är samma epostadress till huvudbolaget och digitala företaget?
    AW
  • Hej,

    Du ska under Arkiv - Systemunderhåll - Användare välja din användare och klicka på "Redigera", lägg där in dina inloggningsuppgifter (anv. namn + lösen) till DF:s adminverktyg under "BL Konto".

    Vad gäller inbjudan från Mötesplatsen så fyller du i uppgifterna och klickar på "Skicka inbjudan". Det ska inte vara några bekymmer att bjuda in till samma e-postadress som adminverktyget är skapat på. 

    Mvh,
    Maja Support
  •  
    Ett fel uppstod - var god försök igen eller kontakta support.


    Detta får jag, kopplingen till Digitala företaget är aktiv. När jag kollar under BL Integration och digitala företaget för det aktuella företaget så står det "Avsluta samarbetet med integratören". Vad är fel?
    Daniel Öhman
  • Hej Daniel!

    Känslan är att det är någon uppgift som "diffar" mellan företaget i BLA och i Digitala Företaget. Börja med att kontrollera att följande uppgifter är desamma i både BLA och DF.

    Epostadress och orgnummer (Arkiv - Företagsuppgifter - Generella i BLA, Mer - Inställningar - Kontouppgifter i appen).

    Säkertställ även att dina uppgifter för BL-konto är korrekta i BLA. Du gör detta via Arkiv - Systemunderhåll - Användare - redigera användaren.

    Testa därefter att stänga integrationen via Arkiv - BL Integration - Avsluta samarbete med integratören. Tryck därefter på Digitala Företaget-knappen igen.

    Om inte det hjälper så behöver du slå oss en signal på 0650-541405 så får vi titta på problemet via en fjärrstyrning!

    Mvh, 


    Markus Support

  • När kommer man kunna få in kundens fakturor i kundreskontran BL admin? Skulle vara smidigt att få in dem direkt i kundreskontran, tycker att som det är nu är det mycket extrajobb för att stämma av om fakturorna blivit betalda eller inte. Tar mig längre tid än om jag hade knappat in kundens fakturor manuellt i BL.

    Blir dessutom utkastad hela tiden, så jag har fått logga ut och in 4 ggr för att få ner 8 fakturor, varav två stycken inte kom med in i BL utan dessa fick jag knappa in manuellt.
    Anette Berg von Linde
  • Hej,
    Som det ser ut just nu finns ingen plan för att fakturorna ska komma in i reskontran i BLa. Men jag lägger det som ett önskemål.
    Snart kommer du kunna söka på obetalda fakturor per datum i adminverktyget om det kommer underlätta något för dig.

    Okej, det låter konstigt. Du kan öppna Chrome och testa att rensa historiken (se nedan) och se om det blir bättre efter det. Det är svårt att svara på varför dessa två inte gick över. Det bästa vore om du ringde in till supporten så vi kan se om vi kan hitta orsaken.

    Rensa historik:
    Gå in i Chrome
    - tryck Ctrl+H
    - Rensa webinformation
    - Välj tidsintervall genom tiderna
    - klicka ur webbhistorik
    - klicka i cookies och andra webbplatsdata +cachade bilder och filer
    - Rensa


    Julia Support
  • Är det något speciellt med årsskiftet vid uppladdningen till Ekonomiöversikten från BLA? Jag försöket uppdatera okt-dec idag genom att ange oktober 2018 t o m december 2018 och får samma felmeddelande som Daniel Öhman här ovan fick. Likadant var det för en annan kund i DF för någon vecka sedan men orkade då inte bry mig.

    Just den här kunden fungerade det att ladda upp t o m oktober för tidigare och jag har mig veterligen inte ändrat några inställningar.
    Monica Lööf
  • Hej,

    Du kan testa att avsluta integrationen i företaget under Arkiv - Integration. När du har gjort det så klickar på på Digitala Företaget på och skapar en ny koppling.
    Testa sedan att exportera över siffrorna till ekonomiöversikten på nytt, fungerar det bättre då?

    Med vänliga hälsningar
    Maja Support
  • Idag har jag testat detta på två av mina kundföretag utan positivt resultat. Samma felmeddelande. Jag laddade även upp ett nytt kundföretag i molnet häromdagen och gjorde då en helt ny integration. Det kundföretaget får heller inte upp resultaten till ekonomiöversikten. Jag får se om jag får tid att kontakta supporten någon dag framöver.
    Monica Lööf
  • Hej,

    Ja vore toppen om du kan ringa in så att vi får kolla på detta!

    Med vänliga hälsningar
    Maja Support
  • Hej

    Jag klarar inte av att komma i på Administrtionsverktyget

    Vad gör jag för fel?
    Lars Hjellström
  • Hej,

    Får du något felmeddelande?
    Användarnamnet du ska logga in med är Corpucekonomi.

    Med vänliga hälsningar
    Maja Support
  • Hej!
    Felet stavas hjärnsläpp..
    Jag kom på hur man gör så problemet är löst.
    Tack ändå

    LHJ
    Lars Hjellström
  • Jag har samma problem.  Det finns ingenstans var man loggar in.  Jag får bara att det laddar.
    Marsha Thalin
  • Hej,

    Går du in via adressen admin.digitalaforetaget.se?

    Med vänliga hälsningar
    Maja Support
  • Hej
    Jag har ingen problem att komma till DF via webläsare. Men via programmets knapp tuggar det bara på laddar och sidan laddar inte.

    Marsha Thalin
  • Hej
    Jag har ingen problem att komma till DF via webläsare. Men via programmets knapp tuggar det bara på laddar och sidan laddar inte.

    Marsha Thalin
  • Okej, då förstår jag.
    Testa att rensa historiken i google chrome, du kan läsa mer om hur du gör det här https://forum.digitalaforetaget.se/org/digitala-foretaget/d/atkomst/.

    Vi använder nämligen chrome i bla, fungerar det bättre då?

    Med vänliga hälsningar
    Maja Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.