Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Logga in i appen med BankID!

Nu är det äntligen möjligt att logga in i appen med BankID!
Notera att version 1.4 måste laddas ned via App Store om du kör iPhone, eller via Google Play om du kör Android för att detta ska fungera.

För att logga in på ett konto med BankID, gör såhär:

App:
  1. Öppna appen.
  2. Välj Logga in, och därefter Mobilt BankID.
  3. BankID öppnas, fyll i kod eller signera med TouchID.
  4. Klart!
Desktop:
  1. Gå till app.digitalaforetaget.se.
  2. Välj Logga in, och därefter BankID eller Mobilt BankID.
  3. Om du valt BankID: BankID öppnas på datorn och du fyller i din kod.
    Om du valt Mobilt BankID: Fyll i personnummer, tryck på logga in, öppna därefter BankID på din telefon och fyll i kod/signera med TouchID.
  4. Klart!
OBS! För att kunna logga in på ett befintligt konto med BankID krävs att personnummer är inlagt på användaren under Mer – Inställningar – Kontoinformation. Om du har ett appkonto sedan tidigare måste man alltså lägga in det först innan man kan logga in med BankID! Läs mer i manualdelen här.

Kommentarer

  • Hej,

    Försöker logga in från min iPad. Jag kan inte logga in via mobilt bankid på en annan enhet (iphone). Måste ett mobilt bankid finnas på ipadeen också?

    Med vänlig hälsning,
  • Hej,

    Det stämmer att BankID måste finnas på enheten som inloggningen sker ifrån.
    Om du önskar att logga in på en annan enhet utan BankID så kan du använda dig utav e-post och lösenord istället.
    Mattias
  • Liten bump i den här tråden.

    En kund vill gå över från lösenord till att använda bank-id.

    Hänvisningen ovan: Mer – Inställningar – Kontoinformation känns inte så aktuell.

    Var fyller jag i personnumret?
  • Hej!
    Det fyller man i under Mer- Inställningar- Mitt konto.
  • Tack för snabbt svar!

    Jag kanske var otydlig i min formulering.

    Testar omformulera frågan:
    Kan vi ändra detta som administratör eller kan det bara ändras av användaren?
  • Hej! Okej, då är jag med.
    Det kan tyvärr bara ändras av användaren i appen.
  • Bump!

    Jag upplever att jag måste använda Bank-ID två gånger vid varje inloggning i appen. Förra månaden kom jag inte ens in, men nu funkade det, efter två gånger.
    Jag stängde inte ner appen utan jag blev uppmanad att fylla i BID två gånger.
    Jag kör iPhone SE.
  • Hej,
    Vi vet om detta och har skickat det vidare till våra utvecklare. När du har loggat in en gång så kan du testa att klicka uppe i det vänstra hörnet där det står Digitala Företaget för att se om du kommer in efter första inlogget.

    Med vänlig hälsning, 

    Julia Support
  • Hej
    jag försöker logga in på appen med mobilt bank id men kastas hela tiden ut direkt. vad göra?
  • Hej Per!

    Prova att avinstallera appen och installera den på nytt.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Hej!
    Jag kan inte logga in i appen. När jag klickar på appen kommer det upp en vit sida och efter en stund står det error. Det har aldrig hänt tidigare, Mitt wifi fungerar så varför blir det så?

    Mvh Kristina
  • Hej,
    Jag testade själv nu och får inte samma fel. Testa att avinstallera och installera på nytt. Verkar inte vara något allmänt känt fel.

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Hej!
    Jag har fakturerat till några kunder via appen. Och ser att den blankettmallen är snyggare än den jag använder i BLA.
    Jag har letat bland blankettmallarna men den finns inte där. Vill gärna kunna använda den i BLA också. Är det möjligt?
    Mvh
    Annika
    Annika
  • Hej!
    Nej det är tyvärr inte möjligt.
    Pelle
  • Hej!
    Jag kan plötsligt idag inte logga in i appen?
    Det står com.owlike.genson.JsonBinding ....Couldnt not deserialize to type interface ........
    Det verkar ha med face id att göra men jag har inte problem med ngt annat utan bara med bl appen???????
    Jag har alltid kunnat logga in tidigare
    Det har aldrig hänt tidigare,


    Varför blir det så?
    Vad göra?

    Mvh Mark
    Mark Timbrant
  • Hej!

    Det vi skulle vilja veta är fungerar det att logga i på webben och när uppstod problemet i appen?
    Mattias
  • Hej!
    Jag kunde inte logga in i appen igår trots flera försök
    sedan plötsligt efter fjärde eller femte försöket gick det
    Jag vet inte vad som hände och varför jag får meddelande (se meddelande texten ovan)

    Jag vet inte om det gick att logga in på webben då jag inte vanligen gör det

    Varför blir det så?

    Mvh Mark
    Mark Timbrant
  • Hej!

    Tyvärr svårt att säga vad felet beror på såhär i efterhand, och det är inget känt meddelande.
    Mattias
  • hur lägger man till ett till bank id? vart hittar jag  Mer- Inställningar- Mitt konto?
    Asghar Muhammed
  • Hej Asghar!

    Om detta gäller Digitala företaget så stängdes tjänsten vid årsskiftet (22-23). Om vi går in på admin.digitalaforetaget.se eller app.digitalaforetaget.se, så kommer man till en landningssida som informerar om just detta.

    Har du frågor gällande Digitala företag kan du vända dig till MR Shoebox.
    https://mrshoebox.com/

    Med vänliga hälsingar 

    Filip Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.