Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Ladda upp rapporter till kunder

Det finns tre olika typer av rapporter eller filer som administratören kan lägga upp i systemet:

  • SIE-filer
  • PDF-rapporter
  • Skatterapporter

Digitala Företaget Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • SIE-filer ligger egentligen till grund för hela översikten i appen. Utifrån SIE-filen som laddas upp återges det i appen grafiska rapporter på företagets ekonomiska status, samt att en nyckeltalsrapport genereras. Du ser även som administratör hur dessa grafer och nyckeltal återges i kundens app.

    PDF-rapporterna är precis som det låter, PDF-bilder på till exempel klassiska resultat- och balansrapporter som ni enkelt laddar upp i PDF-format via administratörsverktyget så att kunden kan se dem i appen.

    Skatterapporterna lägger ni upp manuellt i systemet. De uppgifter som ska fyllas i är belopp, förfallodag, och en kommentar om det skulle vara önskvärt. Man måste också bifoga en PDF-bild på rapporten.

    Hur lägger jag upp en rapport?

    Detta gör du som administratör genom att trycka på fliken Rapporter inne på en kund, välj därefter vilken typ av rapport du vill lägga upp - i nedre delen av skärmen kan du därefter ladda upp en ny rapport!

    Hur ser kunden mina rapporter?
    Rapporterna som har skapats kommer att synas i kundens app (tryck på Översikt i appens startvy) direkt efter att administratören har lagt upp den enligt instruktion ovan.

    Digitala Företaget
  • Skriver en ny SIE-fil över befintlig fil som är uppladdad sen tidigare? Dvs så att det inte blir dubbelt i DF? Jag tänker då om jag ska komplettera med transaktioner för ex. andra kvartalet, och enbart laddat upp första kvartalet.
    Jenny Granberg
  • Hej Jenny,

    Ja, det stämmer, en ny SIE-fil skriver över tidigare uppladdad fil för aktuell period. Så du behöver inte vara orolig att det blir dubbelt!

    Mvh,
    William Support
  • Ni rekommenderar att den SIE-fil man laddar upp är för hela året. Men hur blir det då med de avskrivningar osv som ligger som temporära för resten av året? De laddas upp till någon temporär fil. Blir redovisningen till kunden i appen för hela året, dvs missvisande per 2017-08-31 då hela årets avskrivningar finns med? Eller visas bilden som kunden ser i appen på vissa intervall så att de kommande kostnaderna inte kommer med?
    Monica Lööf
  • Hej Monica,

    Ja, vi rekommenderar i regel att man läser in för hela året eftersom det kan ha skett ändringar/kompletteringar i tidigare perioder. Om din kund i appen väljer att titta per 0831 så syns förstås endast avskrivningarna till och med detta datum, men även temporära/kommande om man väljer att se per 1231. Vill ni inte ha det så kan ni självklart läsa in en fil för perioden 201701-201708.

    Med vänlig hälsning
    Johan Support
  • Det vore trevligt om kunden kunde spara ner pdf-rapporterna i sin telefon/dator.
    Ex för att maila vidare till bank etc.

    I nuläget går inte det utan det går bara att spara ner om vi lägger rapporterna under dokument..
    Daniel Klasson
  • Tar det som ett önskemål till våra utvecklare - att även kunna spara ner pdf-rapporter från ekomiöversikten.

    Med vänlig hälsning
    Johan Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy