Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Skapat två likadana fakturor, hur hanterar jag detta?

Skapade ett utkast för en faktura till kund men skickade den inte.
Nu så beslutade jag mig för att äntligen skicka fakturan, men hade glömt utkastet och skapade en ny faktura med nytt löpnummer som jag nu satt i skickat status (OBS skickade den enbart till mig, INTE till kunden).
Så nu har jag en lucka i "löpnummren" då utkastet ligger kvar med ett mindre löpnummer, men som ju är för samma jobb). vilket man tydligen inte för ha.

Jag vill alltså "makulera/ta bort" den senaste "skickade" fakturan (behöver inte göra något mot kund då den inte skickades direkt till kunden).

Frågan är hur jag gör detta bäst?
Daniel Lindskog Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej,

    Ligger fakturan under Utkast så kan du låta den vara så. Vill du inte att den ska ligga där så kan du skicka den till dig själv men då måste du även komma ihåg att kreditera den.

    Skickar med en länk där du kan läsa om hur man kreditera en faktura, https://start.digitalaforetaget.se/artiklar/appen/mer-faktura/ 

    Med vänliga hälsningar
    Maja Support
  • Hi
    I send invoice to my self to check how it will look.
    How can I cancel the invoice in app?
    I set the fake client and now I can't cancel it because it's connected with that invoice.

    Mateus
  • Hi Mateus!

    The invoice nor the customer can be deleted in the app since they're related. Faulty invoices should be handled with credit notes (edit invoice - "Kreditera faktura"). But, since these are test invoices I'll se if our developers can have them deleted from the database. There are currently two invoices created, should we have them both removed?

    After removal of invoices you can edit the customer, change it's name etc and use it for a real customer - so, no need to remove customer itself.

    Regards,
    Markus Support
  • Hi Markus !

    Thank you for your response.

    Yes. I would like to delete both of them.
    Now I understand and I know how it will look .

    Thank you and have a nice day!

    Mateus
    Mateus
  • Hi again!

    We will have them removed sometime during today.

    Have a nice day!
    Markus Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.